Livsstil og Rejse,  Mine favoritter,  Rejse,  Uncategorized

Cuba en Kultur perle med kontraster

Min rejse til Cuba var sammen med min veninde siden vi startede i folkeskolen Dorte, og at kunne dele ens oplevelserne med en der kender en så godt er bare guld værd

Jeg blev absolut forført af Havana og dens helt specielle charme

udsigten ud over Malecon fra det B&B vi boede på

Var det kærlighed ved første blik ?

Ja og nej. Ja fordi jeg straks fornemmede den helt specielle stemning der er på Cuba og i Havana og som omfavnede mig og gik lige i hjertet på en så fin måde.

Nej fordi jeg lige skulle åbne sindet op for en autentiske oplevelse det er at bo lige midt i folks hverdag på godt og ondt som du gør når du bor på B&B.

Ændrede det sig : JA for pokker den varme og omsorg vi var omgivet af var fuldstændig fanatisk og en oplevelses Gave, det er en dansk mand der ejer den lejlighed hvor vi boede ( han bor i Århus) Han har skøn cubansk kvinde Jami og hendes team af kvinder til at passe på stedet og os. Så jeg er ikke et sekund i tvivl om at der skal jeg bo når jeg besøger Havana igen

Så det jeg selv prædikere når det kommer til Styling med at det er uden for komfortzonen at magien sker , det er SÅ sandt som det er sagt

man fornemmer alle steder den storhed der har hersket i Havana engang

Havana er på en gang de store kontrasters by smuk, fascinerende, charmerende, støjende, i forfald og blomstring

Jeg følte mig henført tilbage til 50’erne med alle de smukke gamle amerikaner biler der fyldte gaderne . Selv om de nu bliver brugt til at kører rundt med turisterne, så er bilerne, , duften af cigarer og de ældre mænd og kvinder Ja hele stemningen er som taget ud af en tidslomme

Havana en kulturperle med kontraster
Central Plaza

Jeg elskede simpelhen at sidde her på Central Plaza mærke byens puls og suge alle indtrykkene ind, det føles som om hele verden er samlet her og lyden af alle mulige sprog summer omkring en og jeg elsker det, jeg kan sidde i timevis og bare betragte livet og alle de forskellige menneske typer der omgiver mig . Det inspirerer mig og vil for altid for mig være bedre end en serie på netflix:-)

Dorte elskede at tage hendes hendes kamera og begive sig ud i Havanas gader fra den meget tidlige morgenstund for at se byen vågne op igennem hendes linse. Denne her morgenstund var jeg kommet ud af fjerne og med. For den smukke oplevelse siger jeg tusind tak Dorte

Dorte min veninde som jeg rejste med

fodspor i sandet

Vi drog mod havet & Bounty strandene

De 2 her fangede fisk og det kom også Pelikanerne tilgode

Du kan ikke tage til Cuba og ikke opleve de her fantastiske Bounty strande

Vi tog ud til Varadero beach og jeg lover dig for at der var ingen mennesker der ude hvor vi var, andet end de 2 fiskere der kom slendrende forbi ( der er ikke mange der lige frem spæner rund i Cuba #nydlivet 🙂 )

Vi var endt helt der ude, fordi vi mere eller mindre blevet proppet ind i en taxi hvor bunden helt ærligt føltes som om den kunne falde ud hvornår det skulle være, og ville du have døren lukket var det en god ide at holde fast i den 🙂

Ud over os var der 3 cubanere ( en kvinde og 2 mænd alle venner ) og en chauffør uden en pløk i munden, vi forstod ik dem og de ej os men vi tænkte retningen er mod stranden, så helt galt går det vel ikke 🙂 Carpe Diem siges det, vi fik en oplevelse, blev sat af ude hvor Pelikanerne vender og turen kostede os nok 10 kr

Og se lige her hvad vi kom ned til

Pelikanen vender 🙂
Varadero Beach ude hvor der absolut ingen turister var

Det her det var balsam for sjælen, her var vi langt væk fra den hektiske energi og helt ned i gear , det var bare at ligge sig ned på ens håndklæde helt nede ved vandkanten , lytte til den lette brusen fra havet, lade øjet farer så langt som blikket kunne og bare suge de smukkeste farver og indtrykkende ind – Jeg nød mit Bounty moment helt ind i sjælens hjertekammer

Cuba er som den dejligst cocktail nok fyldt med store kontraster, men den er mixet med en varme og åbenhed , som vi blev mødt med, af alle de cubanere vi mødte på vores vej – Det gør simpelhen Cuba til noget helt unikt

Cuba til vi ses igen – Hola

Hanne Jacqueline

Del gerne dette med andre